Jag börjar NU!

Hejsan!
Såg precis ett avsnitt av "Dr Phil" om läget i Haiti och hur skulle man kunna att INTE bli berörd.
Det känns så hemst att kunna leva i en helt vanlig vardag när folk bär på så mycket sorg och smärta.
Ändå gör man ingenting, varför gör jag inte det?
Varför sitter jag och håller på mina pengar som ändå bara kommer gå till kläder eller en ny film, när folk verkligen, verkligen behöver dom?!
Jag menar även fast man lägger i bössor och i kyrkkollekt och jag vet inte vad känns det inte tillräckligt!
Och det är inte bara nu när något sånt här har hänt, folk behöver ju hjälp hela tiden, nej jag ska verkligen försöka att börja skicka pengar!

Jag har nu också verkligen bestämt mig för vad jag ska arbeta och sträva efter i mitt liv:
Att helt enkelt behövas, jag vet inte om det låter själviskt men det jag menar är att hjälpa människor/djur /naturen och att kunna veta att man räddar någon som har det sämre, att man gör skillnad.


Hälsningar Emma Limosa (Sillen) Djurberg

Kommentarer
Postat av: I s a b e l l a

SVAR: Åh tack ska du ha :D

Hmm..har inte tid till de just nu känner jag:) Kramar

2010-03-11 @ 14:26:16
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0