Summertime

Det var ett tag sen, verkligen men nu är jag med igen! Hah.
Sommarjobbet är fixat nu och jag är jätte nöjd med allt och jag hoppas verkligen att Emma också ska bli det. Hon har lite svårt att släppa den fria sommaren som man alltid haft och jag förstår henne, jag har det ju betydligt lättare eftersom jag är så rastlös så jag behöver saker att göra så jobb passar mig perfekt!
¨
Min sommer kommer iallafall bli jättebra :) Det "stora" som är planerat är Elitlägret i Halmstad med distrikslaget, ska vara ledare på IFK's fotbollsskola, sommarjobbet såklart, årliga camping besöker i Burgsvik och konfalägret i England! Perfekt alltså :)

Hittade lite frågor på en annan blogg nyss som jag tänkte svara på så det här får bli ett riktigt sommar-inlägg!

1.Ditt favoritställe på somrarna?

Oj, vad svårt egentligen...Jag klarar ju aldrig av att vara på samma ställe i flera veckor, det är jag för rastlös för så det finns så många ställen som är Sommar för mig. Men själva stället är egentligen inte så hemskt betydelsefullt utan bara mina vänner och min familj och släkt finns runt omkring så trivs jag mer än bra. Men om jag ändå ska säga ett ställe som betyder sommar så är det sommarstugan i gammelgarn men också Burgsvik. Det finns en speciell känsla vid båda de ställena så en sommar utan de är ingen fulländad sommar helt enkelt.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?

Helst vill jag ju att något ska hända, jag vill ha fullt upp hela tiden. Men en prefekt dag den här sommaren skulle väl kunna se ut såhär: Vaknar runt 9 och äter frukost ute vid dammen med familjen och kanske sticker ut och springer lite. 10.30 går till Bilmuseét (sommarjobbet) och där blir det förhoppningsvis fullt upp och chans att träffa nya människor, gärna utlänningar. Hem vid 15.30. Sätter mig på bussen och åker ut till Västergarn och träffar Emma. Så går vi ner till stranden och badar och avslutar kvällen på piren med grillning.

3. Vad lägger du helst på grillen?

Hallumi!!!! En cyperiansk ost som är oemotståndlig!! Äter vanligtvis inte ost men den här kan jag inte låta bli!

4. Vad har du för planer på sommaren/semestern?

Som jag sa däruppe så är det jobbet på museumet såklart men också lägret i Halmstad, England, Burgsvik och att vara ledare på fotbollsskolan ska också bli väldigt roligt.

5. Dina bästa sommarfärger?

Hallonröd, Turkos och Aprikos.

6. Säg något typiskt svenskt?

Hela midsommarfirandet. Det är verklien svensksommar...enligt mig. Med kransar i håret, sill, jordgubbstårta, "små grodorna" och midsommarstången såklart! 

7. Bästa sommarminnet från barndomen?

Jag anser att jag fortfarande upplever dem just nu, men några som redan passerat är väl alla turer ut till sommarstugan i Gammalgarn. Speciellt midsommarfirandena som verkligen är speciella och traditionella.

8. Havet, Skön eller poolen?

Jag har aldrig badat i någon skö tror jag så det får bli havet. Jag tycker det är ganska tråkigt att bada i pooler, eller tråkigt är det ju inte kanske men inte så sommrigt på något sätt. Det ska vara lite kallt, lite sandigt, lite vågigt och man ska känna lite sanflundror och mageter vid fötterna.

9. Vad väljer du i glassbaren?

Lion och Kryddig rabarber.

10. Vart går din drömresa?

Svåraste frågan hitills...det är så otroligt många ställen jag vill åka till. I jul ska jag t.ex åka till Mexiko och det har väl inte direkt vart en dröm men det ska bli väldigt roligt och nu är det verkligen som en dröm. Men annars New York, London och Paris. Santorini. Japan. Nya Zeeland...

//Emilia






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0