Tänk efter Emma!

Hejsan
Vad är det med dom här dagarna när man är så trött att man bara geggar runt. Är så där lite små irriterad, har snabba tempramentsbyten och självklart hela tiden lätt till att gråta. Jag menar idag som ni kanske förstår hade jag en sådan dag och fick tårar i ögonen bara när jag på tv:n såg två systar kramas för att dom inte sett varandra på ett tag. Jag HATAR dessa dagar eftersom ja det känns som om man fölorar så mycket på att vara trött, när man istället skulle kunna haft en rolig härlig minnesvärd dag.
Så eftersom jag ibland har dessa dåliga dagar försökte jag göra den lite bättre genom att bla tvinga pappa att elda upp varm vatten åt mig så att jag skulle kunna duscha i två år, fem månader och fem dar(! (tack pappa)), att byta kläder, sova i soffan medans lillebrorn fick sitta på golvet och titta på tv (förlåt gubben) och sen äta och dricka mycket. 
Å se det funkar, nu  sitter jag ju tillochmed här och skriver.
Iallafall så var jag och Emilia på vårt sommmarjobb för att få höra vad vi skulle få göra och bestämma när vi skulle jobba.
Först fick vi gå runt och se på som sagt allt vi skulle göra och sen skulle vi sätta oss vi fyra som ska jobba och komma överens om hur vi skulle della upp allt. Det är mitt första sommarjobb i mitt liv och jag tänkte väl inte riktigt för att nu har det blivit att varje dag som jag är här hemma på gotland måste jag jobba. Hur blev det så?
Ahhh vad arg jag blir på mig själv, så nu måste jag ringa runt och försöka prata med alla andra om vi verkligen ska ha det här schemat eller vad. En dag efter att vi bestämde det, dom måste tro att jag är helt virrig, vilket jag nog är :)
Jag behövde verkligen skriva av mig lite...
Så dagens lärdom är nu:
Tänk alltid efter, iallafall lite förens du gör saker och ting. Särskillt när det gäller ditt sommarjobb!
Nej nu behöver jag lite av en av världens bästa låtar:



Hälsningar Emma Limosa (Sillen) Djurberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0