RÄDDA HAITI!


Ingen har väl missat det otroligt hemska som hänt på Haiti!? Det har inte alls berört mig lika mycket som Tsunamin i Thailand men ändå så får jag nästan ont i magen när jag tänker på alla stackars männsikor och framför allt barn som befinner sig där just nu!

För er som "råkat" missa detta så kan jag berätta lite kortfattat att:

"Det var en enorm jordbävning. Alla hus och allting ligger längs med marken. Många barn är föräldrarlösa och många föräldrar är barnlösa. Hela världen försöker hjälpa till men hjälpen kommer inte fram."

Det är ungefär det jag vet. Men det räcker för att jag ska se det som en hemsk katastof och jag gör just nu allt jag kan för att hjälpa till. Många kanske undrar vad jag kan göra; En 14 årig liten tjej. Men jag skänker pengar! Och det tänker jag fortsätta med!! Och jag tycker att alla andra också ska göra det och om ni inte har börjat med det än så tycker jag verkligen att ni ska börja!

Det behövs inte mycket från varje person om alla lägger något!

Så om ni vill vara med och bidra till alla de stackars barn och vuxna på Haiti så tycker jag att du ska sms:a, antingen 10katastof och då skäner du 10 kr och om du vill skänka 50kr så sms:ar du bara ordet katasrof till 72950. Då hjälper du Rädda barnens arbete för att hjälpa Haiti.


//Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0