Music In Me <3

Jag tror att musik är en ganska stor del av många människors liv. Jag har länge tänkt att min relation till musik är inte så speciell utan det är något som bara hänger med och som jag verkligen tillåter att hänga med.

Går nämligen ingenstans utan mobil (med Headset då såklart) eller Mp3! Om jag ska gå/cykla de ca 300 meterna till affären några kvarter bort så tar jag alltid med mig Mp3 och är batteriet slut eller om jag inte hittar några hela lurar så blir jag super sur och den roliga delen av att gå till affären är plötsligt borta...

Nåja, vad jag ville säga är att musik hjälper mig och säker många andra i livet. En låt kan andra mitt humör från väldigt stressad och "deprimerad" till hur glad och fylld med hur mycket självförtroende som helst! Det är helt sjukt vad 3 min kan göra med en.

Vad jag ville berätta är iallafall att jag har (precis som mycket annat i mitt liv) bestämmt lite hur det kommer se ut t.ex på mitt bröllop och 2 andra stora tillfällen i mitt liv :)
(Det här är också en liten komihåg till Emma och min familj eftersom jag kanske inte kommer kunna ha så mycket att säga till om när min begravning så planeras...)

Bröllop
Emma ska sjunga låten "We are man and wife" (Michelle Featherstone) , precis som på Haley och Nathans bröllop (Hihi).
Så ska jag också försöka locka dit Kate Voegle som ska sjunga många (!!) av hennes låtar men speciellt också "Sweet Silver Lining" precis som på Peyton och Lucas bröllop :)
Emma får också väldigt gärna klämma in en Spirit låt också :) Fast jag vet inte riktigt vilken som passar bra dit...

Mina barns dop (iallafall det förstas)
Återigen är det Emma som ska sjunga och hon ska då sjunga en låt från Michelle Featherstone fast den här gånger blir det "Go On My Child"
Sen en spirit låt också och det blir "Here I am" 
Och återigen ska jag tvinga dit Kate Voegle som ska sjunga "Lift Me Up" .

Min begravning 
Det här är ju nästan den viktigaste...
Då vill jag iallafall att Emma ska sjunga Sprit låten "You can't take me" och "Sound the bugle" . Vill också att hon ska sjunga "Love of my life" -låten ( vet inte om den heter så )

Det här kommer säkert andras 2tusen111 gånger men det här är vad jag vill nu :)

(Om ni inte listat ut det än så är det bara att klicka på sångtitlarna så kan ni höra låtarna via Youtube. Och videorna har ingen betydelse)

//Räkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0