Vampire diaries

Jag har tänkt skriva lite om ett par av mina favorit serier just nu, eller ja min favorit serie kommer ju alltid att vara Robin Hood men ja utöver det :)

jag börjar med den jag nyaste, och om ni kollar på titeln så kan ni nog gissa vilken :)

          
Vampire Diaries
Haha den kan man verkligen kalla ny, jag såg dom första 3 avsnitten igår men jag är redan fast!!!
Den handlar ju som sagt om Vapyrer och ja "huvudpersons vampyren" måste jag nog erkänna lite "Edward-Aktig".
Aja istället för att själv försöka sitta och förklara tar jag helt enkellt "Handlings beskrivningen" från tv6.se:

Det är Elenas första dag tillbaka på Mystic Falls High School sedan hennes föräldrars tragiska död. Tillsammans med sin moster Jenna, gör Elena sitt bästa för att ta hand om hennes yngre bror Jeremy. Hennes första dag i skolan är precis så jobbig som hon förväntat sig, men en positiv överraskning väntar henne, det har börjat en ny kille på skolan som heter Stefan och han är garanterat inte som alla andra. Elena blir rörd av faktumet at Stefan på något mystiskt sätt verkar kunna relatera till det hon gått igenom. Vad Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och måste ständigt motstå lusten av hennes blod. 

Deras förbindelse växer sig starkare men Stefan har en äldre bror som inte är lika barmhärtig och han gör allt för att sätta hinder för deras relation.


Som sagt lite omvänd twilight, men man ska inte dömma den, den helt ofattbart bra!!!!!

Går på sexan kl 20.00 på torsdagar, Du måste SE!!!



          

Som då titeln skvallrar om skriver två av huvudpersonerna dagbok, jag som då oxo skriver kan inte låta bli att jämföra.
Jag har haft som mål att skriva om varje dag i ett helt år och sen när det året har gått bestämma mig om jag ska fortsätta eller inte.
Min tanke från början var ju förstås att skriva om alla mina känslor och förhoppningar mm men det slutade självklart med att det ända jag skriver om är hur dagen har varit och vad jag har gjort.
Ofta blir det ju oxo så att jag inte har tid att skriva och jag får hålla på att skriva ikapp. Jag menar senaste gången fick jag skriva ikapp drygt en månad!!!
Vad håller jag på med?
Jag känner ändå att jag inte kan bryta mitt mål utan måste fortsätta (?!) Men ja det är bara tills i april.

Som sagt det jag ville ha sagt var att nu efter den här serien ska jag verkligen försöka skriva varje dag utan att halka efter och nästan bara skriva om känslor mm och inte iallafall bara om vad jag har gjort <3
Önska mig lycka till<3

Hälsningar Emma Limosa (Sillen) Djurberg





           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0