Glad Påsk Önskar R (och säkert S också)

Hejsan och Glad Påsk alla påskkärringar, påskgubbar och påskharar (och alla kycklingar förståss)!

Idag har det hänt mycket! Var bl.a på stan och fick tag på världens snyggaste vårjacka, Army inspirerad och precis vad jag ville ha!
Men dagens stora nyhet är att jag FÅTT SOMMARJOBB! Eller ja, jag tror iallafall det :D

Hela alltet var en mycket märklig upplevelse...jag kom dit, till ett rött hus och såg väldigt slitet ut, jag fick komma in men dock "vänta-ett-tag-och-känna-mig-som-hemma" medans han fortsatte med sin andra besök. Jag satt i hans (en gammal gubbe i 60+ års åldern, snacka om att jag var rädd) ganska slitna och "pensionär-luktande" hus. Och jag måste verkligen säga att det vardagsrum säger mycket om en...Nu visste jag ju detta innan men även om jag inte gjort det så var det inte svårt att list ut att han vart lärare då två hyllor av tre var fullproppade med franska böcker, geografi böcker, pedagogik böcker och massor av annat. En hängiven lärare alltså...den tredje hyllan fylldes av musikböcker i alla dess slag och jag hörde även lite skum musik från ovan...Vi gick ut och kollade på området och har pratade på om jobbet och olika uppgifter sen kom det som kändes mest udda...Han bjöd upp mig till sitt sovrum där han la sig (eftersom han tydligen har ont i ryggen) och jag fick sätta mig i en fotölj framför och höra på hans babbel och vips, utan att jag behövde göra mer än att skratta, nicka och berätta lite om min släkt (eftersom han har fått en klocka som min gammel morfar tydligen ropat in på någon aktion...Haha Emma, jätte konstigt eller hur :D Haha) sen fick jag jobbet :)

Nu ska jag snart in till K & P för lite påskfirande med ingen påskmat at all, väldigt skönt! Det blir istället grillat och tzatziki :D Perfect!
Sen kl 20.30 ska jag iväg till kapellet och gå på en gudtjänst som jag tror kommer bli otroligt mysig och jag kommer säkert få lite gåshud när underbara & älskade Emma ska sjunga :D 
 
Och imorgon väntar fotboll, fotboll, fotboll. 2 matcher blir det för min familj imorgon, underbart sätt att avsluta denna påsk! <3

~Räkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0